Vrijwilligers

Lentekind kan altijd vrijwilligers gebruiken. We bemiddelen en begeleiden om te komen tot een goede match waarbij er voor iedereen een klik is en we aansluiten bij elkaars wensen rondom dagen/tijd/frequentie.

Bij Stichting Lentenkind zijn we momenteel op zoek naar:

• Chauffeurs voor onze ritten om kinderen van huis naar Lentekind te brengen en terug
  • Vrijwilligers om met onze cliënten een rondje te wandelen
  • Vrijwilligers om mee te gaan naar speciale activiteiten
  • Kookhulpen en moestuinhulpen
  • Iemand die een muziekinstrument bespeeld om samen muziek te maken/liedjes te zingen met de kinderen
  • Iemand die op de groep kan helpen met knutselen/samen spelen

Stichting Lentekind biedt vrijwilligers een onkostenvergoeding (afhankelijk van de werkzaamheden), een prettige werksfeer met adequate begeleiding en aandacht voor de persoonlijke ontwikkeling en natuurlijk waardering.

Wij vragen altijd een verklaring omtrent gedrag. Deze wordt gratis verstrekt voor vrijwilligers bij de gemeente op verzoek van Lentekind.

Daarnaast is het werk als vrijwilliger vrijwillig maar niet vrijblijvend. We gaan dan ook een vrijwilligersovereenkomst aan met u. Hiervoor hebben we een document opgesteld die we samen doornemen en ondertekenen. Meerdere malen meebeleven en kijken of dit iets is voor u kan altijd. Neemt u dan contact met ons op.

Scholieren opgelet: vaak vragen opleidingen aan scholieren om eenmalig een aantal uur vrijwilligerswerk te doen. Jammer genoeg kunnen we daar bij Lentekind niet aan meewerken, omdat onze doelgroep te specifiek is.

Beste ouders/verzorgers, Lentekind is en blijft open!

Naar aanleiding van de persconferentie van 18 december 2021 over de Omikron variant van COVID-19, willen wij er alles aan doen om Lentekind open te houden. Wij hanteren daarom extra maatregelen… Lees er hier meer over…