Dagbehandeling

De kinderen komen om kwart voor 9 aan bij Lentekind, met de Lentekind bus, een taxi of door jou zelf gebracht. Buiten staan de medewerkers de kinderen op te wachten en dat is altijd een gezellige drukte. Om je als kind te kunnen ontwikkelen vinden wij licht en ruimte belangrijk en dat ervaar je direct als je bij Lentekind binnenstapt. De brede gangen, ruime lokalen en het natuurlijke licht komen je tegemoet. Het pand is omringd door tuinen met ieder een eigen karakter zodat er voldoende ruimte is om te spelen, bewegen en te beleven.

Ontwikkelingsplan op maat

Voor elk kind wordt een ontwikkelingsplan op maat gemaakt waarin we behandeldoelen omschrijven op het gebied van sociaal-emotionele ontwikkeling, communicatie, zelfredzaamheid, taakontwikkeling (waaronder cognitie), bewegingsritmiek en sensomotorische- en spelontwikkeling.

Ik word elke dag weer zo blij als ik de kinderen zie aankomen!

Werken aan doelen

De kinderen werken aan hun eigen doelen en volgen als dat nodig is ondersteunende therapie, zoals fysiotherapie, logopedie of equitherapie. Dit wordt afgewisseld met onder andere zwemmen in ons eigen zwembad, buitenspelen, gymnastiek in de gymzaal buiten Lentekind, snoezelen, kringmomenten, muziek en knutselen. Om met de kinderen naar buiten te gaan hebben we bussen, bakfietsen, rolstoelfietsen en wandelwagens. We zorgen voor een goede balans tussen inspanning en ontspanning.

Het dagprogramma is op het niveau van jouw kind aangepast. Zo kunnen kinderen aan hun eigen doelen werken maar ook op hun eigen manier aan de gezamenlijke thema’s, werkjes en liedjes meedoen. De kinderen eten samen met de begeleiders een gezonde lunch waarbij van te voren is afgesproken wat jouw kind mag eten.

Beweging en ontwikkeling

Een vast en uniek onderdeel van het Lentekind programma is bewegingsritmiek waarbij er ruimte is om het lichaam te (leren) voelen, ontspannen en bewegen. We maken gebruik van diverse methodieken, zoals bijvoorbeeld Beleving In Muziek (BIM) waarbij de melodie van muziek vertaald wordt op het lichaam van de kinderen.

Samen plezier maken

Bij Lentekind staat altijd voorop dat je kind plezier heeft. Ontwikkeling van medewerkers en kinderen gaan hand in hand met plezier. Door samen plezier te maken worden vaardigheden  gestimuleerd en beter ontwikkeld.

We sluiten de dag af in de groepsruimte met een kringmoment. Rond half 4 gaan de kinderen weer in de bus naar huis of worden ze opgehaald door ouders.

Onze aanmeldprocedure Lees hier het verhaal van een moeder

Heb je nog vragen?

Neem gerust contact met ons op, we staan voor je klaar.