Algemeen nut beogende instelling (ANBI)

1. Website:
www.stichtinglentekind.nl

2. De naam van de instelling:
Stichting Lentekind

3. Het RSIN dat door de Kamer van Koophandel aan de instelling is toegekend:
- 817502300

4. Het post- of bezoekadres, dan wel het telefoonnummer, dan wel het e-mailadres van de instelling:

Postadres:
Beneluxlaan 16, 4334GJ MIDDELBURG

Bezoekadres:
Beneluxlaan 16, 4334GJ MIDDELBURG
E-mail: info@stichtinglentekind.nl

5. De doelstelling van de instelling:

De stichting heeft ten doel het bevorderen van het welzijn en de ontwikkeling van kinderen met een beperking, in het bijzonder van kinderen met een meervoudig complexe beperking.

Stichting Lentekind biedt dagbehandeling aan:

• Kinderen en jong volwassenen met een ernstige meervoudige beperking van 0 tot 25 Jaar;
  • Kinderen met een beperking en/of ontwikkelingsachterstand vanaf 0 jaar, die op hun 4e of later doorstromen naar een vorm van onderwijs.

Een van de vaste methodieken die dagelijks op het dagcentrum wordt toegepast ishet "Lentekind spel- en bewegingsprogramma". Hierdoor wordt de motorische,sociaal emotionele en cognitieve ontwikkeling van de cliƫnt gestimuleerd.

Een andere methode die op het kinderdagcentrum wordt toegepast is de methode 'earlyintervention'. Hierdoor wordt gestructureerd en in kleine stapjes aan de ontwikkelingvan ieder kind gewerkt.
Zie ook: http://www.stichtinglentekind.nl/methoden.html

Naast de dagbehandeling is Lentekind in 2016 gestart met het aanbieden van logeeropvang in de weekenden, ter ontlasting van ouders in de thuissituatie. De logeeropvang richt zich uitsluitend op kinderen en jongvolwassenen met een ernstige meervoudige beperking.

6. De hoofdlijnen van het actuele beleidsplan:

Voor 2018 zijn de volgende doelstellingen geformuleerd:

1. Lentekind heeft een stevige positie in de regio verworven als orthopedagogisch dagcentrum voor beweging en ontwikkeling. Zij staat bekend als deskundige zorgaanbieder die werkt vanuit een sterke visie en die zicht richt op 2 doelgroepen: 1) kinderen met een (verstandelijke) beperking en 2) kinderen en jongvolwassenen met een ernstige meervoudige beperking.
  2. Eind 2018 is de kwaliteit van het bewegingsspel (kernmethodiek van Lentekind)nog verbeterd.
  3. In 2018 wordt het zorgdossier op een eenduidige manier gebruikt en maken ouders gebruikvan het verwantenportaal.
  4. Eind 2018 heeft Lentekind de haalbaarheid van een aantal ambities (zoals beschrevenin haar toekomstplan) in kaart gebracht.
  5. In 2018 wordt in het kader van het kwaliteitsbeleid:
  • een tevredenheidsonderzoek onder ouders uitgevoerd;
  • interne audits van het beleidsproces gehouden;
  • de overstap gemaakt naar het nieuwe hkz-schema 2015.

7. Samenstelling College van Bestuur en Raad van Toezicht:

Waarnemend bestuurder: dhr. J.L. van Tilburg
Voorzitter rvt: dhr. K.A. Hamelink
Lid rvt: drs. R.J. Aarnoutse RA
Lid rvt: mr. W.G. Schuitema MHD

8. Het beloningsbeleid voor zowel het bestuur zoals dat in de statuten staat, als voor de directie van de instelling.
Raad van Toezicht: onbezoldigd.
Waarnemend bestuurder (op basis van detachering): 5905 euro bruto per maand (exclusief BTW)

9. Publiceer ook het beloningsbeleid voor het personeel. Voor deze laatste groep kunt u volstaan met een verwijzing naar de cao of salarisregeling voor het personeel:

Het beloningsbeleid van stichting Lentekind is vastgesteld conform hoofdstuk 4 collectievearbeidsovereenkomst gehandicaptenzorg (cao gehandicaptenzorg 2017-2019). Iedere werknemerheeft een functieomschrijving waar een functiewaardering aan is gekoppeld (FWG).

Iedere werknemer wordt benoemd in een salarisschaal met bijbehorende functiejaren.

10. Balans en staat van baten en lasten, met toelichting:

homehomehomehomehomehomehomehomehome home